Kaupunginhallitus |
§ 261 |
05.11.2012 |
Kaupunginvaltuusto |
§ 57 |
12.11.2012 |
Liikelaitoskuntayhtymä Puhdin tietohallinnon palvelutuotannon siirto liikkeenluovutuksena Kuntien Tiera Oy:lle
479/00.04.01/2009
KHAL § 261
Esittelijä: kaupunginjohtaja Juha Majalahti
Valmistelija / lisätietojen antaja: hallinto- ja talousjohtaja Annu Kalliaisenaho, puh. (09) 4258 3607 tai sähköposti "etunimi.sukunimi@karkkila.fi"
Asiantuntijana kokouksessa: aluejohtaja Sakari Bäckman Kuntien Tiera Oy:stä
Länsi-Uudenmaan kunnat ovat tehneet varsin tiivistä yhteistyötä tietohallinnon ja tietotekniikan organisaatioiden kesken. Yhteistyö on muodoiltaan kuitenkin epävirallista ja perustuu monesti yksittäisten asioiden hoitamiseen. Tilanteen parantamiseksi liikelaitoskuntayhtymä Puhti ja Lohjan kaupunki Kuntien Tiera Oy:llä esiselvityksen tietohallinto- ja tietotekniikkapalvelujen järjestämisestä alueella. Selvityksessä oli mukana myös ammattikoulutuskuntayhtymä LUKSIA. Selvityksen perusteella kaupungin-, kunnan- ja yhtymähallitukset tekivät päätökset osallistua suunnitelman laatimiseen, jonka tarkoituksena on tietotekniikkapalvelujen järjestäminen 1.1.2013 Kuntien Tiera Oy:n toimesta Karkkilan ja Lohjan kaupungeille, Vihdin kunnalle, perusturvakuntayhtymä Karviaiselle ja Länsi-Uudenmaan ammattikoulutuskuntayhtymälle (LUKSIAN ja Lohjan kaupungin yhteistyösopimuksen laajuudessa). Kaikki edellä mainitut kunnat ja kuntayhtymät olivat jo aikaisemmin merkinneet Kuntien Tiera Oy:n osakkeita. Suunnitelman laatimista ohjasi kuntien ja kuntayhtymien ja henkilöstön edustajista nimetty ohjausryhmä.
Suunnitelman laadinnan yhteydessä on varsin perusteellisesti käyty lävitse nykyiset palvelut ja niiden tuotantotapa ja arvioitu palvelun järjestämistapa, toimintavarmuus ja kehittämistarpeet jatkossa. Suunnitelman mukaan Puhdin tietohallinnon ja tietotekniikan palvelutuotanto ja Lohjan kaupungin tietotekniikan palvelutuotanto siirretään liikkeenluovutuksena Kuntien Tiera Oy:lle vuoden 2013 alusta. Lähtökohtana on, että tuotanto jatkuu ensi vuonna nykyisenä ja nykyisellä kustannustasolla. Alueella tapahtuu kuitenkin muutoksia kunta- ja kuntayhtymärakenteessa, joten asiakaskohtaisesti kustannustaso saattaa muuttua. Puhdin jäsenyhteisöjen osalta toiminnan jatkuminen Puhdin järjestämänä ilman Nummi-Pusulaa merkitsisi jäljelle jäävien jäsenyhteisöjen kustannustason nousua. Vuoden 2013 aikana toimintatapoja yhtenäistetään ja poistetaan päällekkäisyyksiä ja näin alennetaan kustannuksia tai ainakin hillitään kustannusten nousua. Pidemmällä aikavälillä siirrytään Tieran toimintatapaan ja otetaan käyttöön Tieran valmiita tuotteita.
Edellä mainittu toimintatapojen yhtenäistäminen, päällekkäisyyksien poistaminen ja Tieran valtakunnallisten käytänteiden tuominen käytäntöön edellyttää panostusta. Tähän on laskettu ensimmäisen toimintavuoden ajaksi alueelle yhden henkilön työpanos, joka näkyy lisäkustannuksena.
Palvelusta tehdään puitesopimus sekä aloitusvaiheen palvelusopimus. Palvelusopimus perustuu tietohallinto- ja tietotekniikkayksiköiden nykyisin tuottamiin palveluihin. Alkuvaiheessa ei siten tapahdu merkittävää muutosta. Kuntien Tiera myy palveluja pelkästään osakkailleen ns. omakustannushintaan, joten jatkossakin hinnoittelu perustuu asiakkaiden ostamiin palveluihin, todellisiin tuotantokustannuksiin ja Tieran käyttämään hinnoittelumalliin. Vuonna 2013 ja sen jälkeen tehtävä kehittämistyö, päällekkäisyyksien poistaminen ja tuotantotapojen muutos vaikuttaa tulevien vuosien kustannuksiin. Omistajina kunnat ja kuntayhtymät voivat vaikuttaa Tieran kehitystyöhön ohjausryhmien ja yhtiön normaalin hallinnon kautta. Ratkaisevassa asemassa on myös asiakkaiden valmius toimintaprosessiensa muutoksiin siten, että kustannussäästöt ovat mahdollisia.
Palvelussa ja sopimusrakenteessa tietohallinto ja tietotekniikka erotetaan toisistaan heti alkuvaiheessa. Nyt Puhdissa kuntien ja Karviaisen tietohallinnon palvelut on tehnyt sama henkilöstö, joka on tuottanut myös tietotekniikan palvelut. Menettelyllä selkeytetään tietohallinnon johtamista sekä tilaajan ja tuottajan roolien erottamista toisistaan.
Toiminta jatkuu alkuvaiheessa nykyisissä toimipisteissä nykyisellä henkilöstöllä ja jatkossakin toiminta järjestetään siten, että asiakkaiden tarvitsema lähituki pystytään järjestämään. Liikkeenluovutuksessa koko toiminta siirtyy nykyisine sopimuksineen ja henkilöstöineen liikkeenluovutussopimuksessa sovitulla tavalla. Liikkeenluovutuksessa siirretään myös tietotekniikkapalvelujen tuottamisessa tarvittavaa irtainta omaisuutta uudelle toimijalle. Omaisuusarvot Puhdissa ja Lohjalla ovat lähes saman suuruisia, joten luovutus voidaan tehdä ilman maksettavia korvauksia.
Liikkeenluovutussopimuksessa luovutuspäivä on 1.1.2013. Sopimuksen liitteissä on lueteltu siirtyvä henkilöstö, sopimukset ja omaisuus. Sopimuksen mukaan kunnat sitoutuvat ottamaan palvelusopimuksen viiden ensimmäisen vuoden aikana liikkeenluovutuksessa siirtynyttä henkilöstöä takaisin palvelukseensa, jos Tieran toiminta lakkaa tai ostettavien palvelujen määrä pienenee niin, ettei Asiakkaan Tieralta tilaaman työn määrä enää vastaa luovutushetkellä siirtyneiden työsuhteiden määrää. Liikkeenluovutussopimusta täydentää sopimus henkilöstön siirrosta, tässä sopimuksessa osapuolina ovat Puhdin ja Tieran lisäksi myös siirtyvää henkilöstöä edustavat henkilöstöjärjestöt. Puhtia koskevassa liikkeenluovutussopimuksessa ovat mukana Puhdin lisäksi myös kunnat ja Karviainen, koska Puhdin lakkautuessa velvoitteet siirtyvät kunnille ja Karviaiselle. Kuntien ja Karviaisen keskinäisestä vastuunajosta on erillinen sopimusliite. Liikkeenluovutussopimuksen ja henkilöstön siirtosopimuksen käsittelee myös Puhdin johtokunta, koska Puhti käytännössä toteut-taa liikkeenluovutuksen.
Liikkeenluovutusta säännellään työsopimuslain 1 luvun 10 §:ssä. Työnantajan liikkeenluovutuksella tarkoitetaan mm. yhteisön toiminnallisen osan luovuttamista toiselle työnantajalle, jos luovutettava liike tai sen osa pysyy luovutuksen jälkeen samana tai samankaltaisena. Liikkeenluovutuksessa työnantajan luovutushetkellä voimassa olevista työsuhteista johtuvat oikeudet, velvollisuudet siirtyvät uudelle omistajalle tai haltijalle. Kunnallisen viranhaltijalain 25 §:ssä säännellään viranhaltijan asema liikkeenluovutuksessa vastaavasti. Kun luovutus tapahtuu yksityisoikeudelliselle yhteisölle, siirtyvät viranhaltijat työsopimussuhteeseen luovutuksensaajan palvelukseen. Oikeuksien ja velvollisuuksien siirtyminen ei kuitenkaan koske niitä oikeuksia ja velvollisuuksia, jotka johtuvat nimenomaan virkasuhteesta eivätkä ole ominaisia työsuhteelle.
Henkilöstöä on informoitu asian kaikissa valmisteluvaiheessa ja henkilöstön edustajat ovat olleet mukana asian valmistelua ohjanneessa ohjausryhmässä. Henkilöstölle pidettiin 11.10.2012 erillinen tiedotus- ja keskustelutilaisuus, jossa oli mukana myös Tieran edustus. Liikkeenluovutussopimus ja sopimus henkilöstön siirrosta on käsitelty Puhdin YT-toimikunnassa 22.10.2012. Siirtyvää henkilöstöä edustavilta järjestöiltä on lisäksi pyydetty lausunnot em. sopimuksista 1.11.2012 mennessä.
Kokonaisuutena uudella tietohallinnon ja tietotekniikan järjestämistavalla tavoitellaan mm:
- Tieran valtakunnallisen osaamisen ja kehitystyön helppoa hyväksikäyttöä
- Kustannussäästöjä toimintatapojen yhtenäistämisellä ja poistamalla päällekkäisyyksiä
- Tietotekniikan parempaa hyväksikäyttöä palvelutuotannossa
- Tietohallintoon ja tietotekniikkaan erikoistunutta taustaorganisaatiota
- Riippumattomuutta kuntarakenteesta ja kuntien yhteistyörakenteista ja niiden muutoksista.
Karkkilan kaupungin tietotekniikan ja tietohallinnon kustannusten taso vuonna 2013 palvelumaksuna Puhdilta olisi noin 196 000 euroa. Tieran palvelussa kustannukset ovat arvion mukaan tietohallintoon 21 500 euroa ja tietotekniikkaan 209 000 euroa. Ensimmäisen vuoden kustannukset sisältävät toiminnan haltuunoton ja kehittämisen kustannuksia. Kustannusarvio tarkentuu haltuunottoprojektin aikana.
Esityslistan oheismateriaali
- Henkilöstön siirtosopimus
- Henkilöstöjärjestöjen lausunnot
Esityslistan liite
- Puitesopimus liitteineen
- Siirtymäkauden palvelusopimus liitteineen
- Sopimus ICT-tuotannon siirtoa koskevasta liikkeenluovutuksesta Kuntien Tiera Oy:lle liitteineen
Käsittely:
Aluejohtaja Sakari Bäckman Kuntien Tiera Oy:stä ja hallinto- ja talousjohtaja selostivat asiaa kokouksessa.
Aluejohtaja Sakari Bäckman poistui kokouksesta asian käsittelyn aikana klo 19.45.
Keskustelun kuluessa kaupunginjohtaja muutti päätösehdotustaan siten, että aikaisempaan ehdotukseen tehdään seuraava lisäys: Kaupunginhallituksella on oikeus tehdä sopimuksiin pieniä teknisiä täsmennyksiä.
Kaupunginjohtajan ehdotus:
Kaupunginhallitus ehdottaa kaupunginvaltuutolle, että kaupunginvaltuusto hyväksyy
liitteenä olevan puitesopimuksen yhteistyöstä Karkkilan kaupungin ja Kuntien Tiera Oy:n välillä tietohallinto- ja tietotekniikkapalvelujen tuottamisessa;
liitteenä olevan siirtymäkauden palvelusopimuksen tietotekniikkapalveluiden ostamisesta Kuntien Tiera Oy:ltä; ja
liitteenä olevan sopimuksen ICT-palvelutuotantoa koskevasta liikkeenluovutuksesta Kuntien Tiera Oy:lle siinä olevine vastuineen.
Päätös:
Kaupunginjohtajan muutettu päätösehdotus hyväksyttiin yksimielisesti:
Kaupunginhallitus ehdottaa kaupunginvaltuutolle, että kaupunginvaltuusto hyväksyy
liitteenä olevan puitesopimuksen yhteistyöstä Karkkilan kaupungin ja Kuntien Tiera Oy:n välillä tietohallinto- ja tietotekniikkapalvelujen tuottamisessa;
liitteenä olevan siirtymäkauden palvelusopimuksen tietotekniikkapalveluiden ostamisesta Kuntien Tiera Oy:ltä; ja
liitteenä olevan sopimuksen ICT-palvelutuotantoa koskevasta liikkeenluovutuksesta Kuntien Tiera Oy:lle siinä olevine vastuineen.
Kaupunginhallituksella on oikeus tehdä sopimuksiin pieniä teknisiä täsmennyksiä.
Täytäntöönpano:
kaupunginvaltuustoon
KVAL § 57
Suunnitelman laadinnan yhteydessä on varsin perusteellisesti käyty lävitse nykyiset palvelut ja niiden tuotantotapa ja arvioitu palvelun järjestämistapa, toimintavarmuus ja kehittämistarpeet jatkossa. Suunnitelman mukaan Puhdin tietohallinnon ja tietotekniikan palvelutuotanto ja Lohjan kaupungin tietotekniikan palvelutuotanto siirretään liikkeenluovutuksena Kuntien Tiera Oy:lle vuoden 2013 alusta. Lähtökohtana on, että tuotanto jatkuu ensi vuonna nykyisenä ja nykyisellä kustannustasolla. Alueella tapahtuu kuitenkin muutoksia kunta- ja kuntayhtymärakenteessa, joten asiakaskohtaisesti kustannustaso saattaa muuttua. Puhdin jäsenyhteisöjen osalta toiminnan jatkuminen Puhdin järjestämänä ilman Nummi-Pusulaa merkitsisi jäljelle jäävien jäsenyhteisöjen kustannustason nousua. Vuoden 2013 aikana toimintatapoja yhtenäistetään ja poistetaan päällekkäisyyksiä ja näin alennetaan kustannuksia tai ainakin hillitään kustannusten nousua. Pidemmällä aikavälillä siirrytään Tieran toimintatapaan ja otetaan käyttöön Tieran valmiita tuotteita.
Edellä mainittu toimintatapojen yhtenäistäminen, päällekkäisyyksien poistaminen ja Tieran valtakunnallisten käytänteiden tuominen käytäntöön edellyttää panostusta. Tähän on laskettu ensimmäisen toimintavuoden ajaksi alueelle yhden henkilön työpanos, joka näkyy lisäkustannuksena.
Palvelusta tehdään puitesopimus sekä aloitusvaiheen palvelusopimus. Palvelusopimus perustuu tietohallinto- ja tietotekniikkayksiköiden nykyisin tuottamiin palveluihin. Alkuvaiheessa ei siten tapahdu merkittävää muutosta. Kuntien Tiera myy palveluja pelkästään osakkailleen ns. omakustannushintaan, joten jatkossakin hinnoittelu perustuu asiakkaiden ostamiin palveluihin, todellisiin tuotantokustannuksiin ja Tieran käyttämään hinnoittelumalliin. Vuonna 2013 ja sen jälkeen tehtävä kehittämistyö, päällekkäisyyksien poistaminen ja tuotantotapojen muutos vaikuttaa tulevien vuosien kustannuksiin. Omistajina kunnat ja kuntayhtymät voivat vaikuttaa Tieran kehitystyöhön ohjausryhmien ja yhtiön normaalin hallinnon kautta. Ratkaisevassa asemassa on myös asiakkaiden valmius toimintaprosessiensa muutoksiin siten, että kustannussäästöt ovat mahdollisia.
Palvelussa ja sopimusrakenteessa tietohallinto ja tietotekniikka erotetaan toisistaan heti alkuvaiheessa. Nyt Puhdissa kuntien ja Karviaisen tietohallinnon palvelut on tehnyt sama henkilöstö, joka on tuottanut myös tietotekniikan palvelut. Menettelyllä selkeytetään tietohallinnon johtamista sekä tilaajan ja tuottajan roolien erottamista toisistaan.
Toiminta jatkuu alkuvaiheessa nykyisissä toimipisteissä nykyisellä henkilöstöllä ja jatkossakin toiminta järjestetään siten, että asiakkaiden tarvitsema lähituki pystytään järjestämään. Liikkeenluovutuksessa koko toiminta siirtyy nykyisine sopimuksineen ja henkilöstöineen liikkeenluovutussopimuksessa sovitulla tavalla. Liikkeenluovutuksessa siirretään myös tietotekniikkapalvelujen tuottamisessa tarvittavaa irtainta omaisuutta uudelle toimijalle. Omaisuusarvot Puhdissa ja Lohjalla ovat lähes saman suuruisia, joten luovutus voidaan tehdä ilman maksettavia korvauksia.
Liikkeenluovutussopimuksessa luovutuspäivä on 1.1.2013. Sopimuksen liitteissä on lueteltu siirtyvä henkilöstö, sopimukset ja omaisuus. Sopimuksen mukaan kunnat sitoutuvat ottamaan palvelusopimuksen viiden ensimmäisen vuoden aikana liikkeenluovutuksessa siirtynyttä henkilöstöä takaisin palvelukseensa, jos Tieran toiminta lakkaa tai ostettavien palvelujen määrä pienenee niin, ettei Asiakkaan Tieralta tilaaman työn määrä enää vastaa luovutushetkellä siirtyneiden työsuhteiden määrää. Liikkeenluovutussopimusta täydentää sopimus henkilöstön siirrosta, tässä sopimuksessa osapuolina ovat Puhdin ja Tieran lisäksi myös siirtyvää henkilöstöä edustavat henkilöstöjärjestöt. Puhtia koskevassa liikkeenluovutussopimuksessa ovat mukana Puhdin lisäksi myös kunnat ja Karviainen, koska Puhdin lakkautuessa velvoitteet siirtyvät kunnille ja Karviaiselle. Kuntien ja Karviaisen keskinäisestä vastuunajosta on erillinen sopimusliite. Liikkeenluovutussopimuksen ja henkilöstön siirtosopimuksen käsittelee myös Puhdin johtokunta, koska Puhti käytännössä toteuttaa liikkeenluovutuksen.
Liikkeenluovutusta säännellään työsopimuslain 1 luvun 10 §:ssä. Työnantajan liikkeenluovutuksella tarkoitetaan mm. yhteisön toiminnallisen osan luovuttamista toiselle työnantajalle, jos luovutettava liike tai sen osa pysyy luovutuksen jälkeen samana tai samankaltaisena. Liikkeenluovutuksessa työnantajan luovutushetkellä voimassa olevista työsuhteista johtuvat oikeudet, velvollisuudet siirtyvät uudelle omistajalle tai haltijalle. Kunnallisen viranhaltijalain 25 §:ssä säännellään viranhaltijan asema liikkeenluovutuksessa vastaavasti. Kun luovutus tapahtuu yksityisoikeudelliselle yhteisölle, siirtyvät viranhaltijat työsopimussuhteeseen luovutuksensaajan palvelukseen. Oikeuksien ja velvollisuuksien siirtyminen ei kuitenkaan koske niitä oikeuksia ja velvollisuuksia, jotka johtuvat nimenomaan virkasuhteesta eivätkä ole ominaisia työsuhteelle.
Henkilöstöä on informoitu asian kaikissa valmisteluvaiheessa ja henkilöstön edustajat ovat olleet mukana asian valmistelua ohjanneessa ohjausryhmässä. Henkilöstölle pidettiin 11.10.2012 erillinen tiedotus- ja keskustelutilaisuus, jossa oli mukana myös Tieran edustus. Liikkeenluovutussopimus ja sopimus henkilöstön siirrosta on käsitelty Puhdin YT-toimikunnassa 22.10.2012. Siirtyvää henkilöstöä edustavilta järjestöiltä on lisäksi pyydetty lausunnot em. sopimuksista 1.11.2012 mennessä.
Kokonaisuutena uudella tietohallinnon ja tietotekniikan järjestämistavalla tavoitellaan mm:
- Tieran valtakunnallisen osaamisen ja kehitystyön helppoa hyväksikäyttöä
- Kustannussäästöjä toimintatapojen yhtenäistämisellä ja poistamalla päällekkäisyyksiä
- Tietotekniikan parempaa hyväksikäyttöä palvelutuotannossa
- Tietohallintoon ja tietotekniikkaan erikoistunutta taustaorganisaatiota
- Riippumattomuutta kuntarakenteesta ja kuntien yhteistyörakenteista ja niiden muutoksista.
Karkkilan kaupungin tietotekniikan ja tietohallinnon kustannusten taso vuonna 2013 palvelumaksuna Puhdilta olisi noin 196 000 euroa. Tieran palvelussa kustannukset ovat arvion mukaan tietohallintoon 21 500 euroa ja tietotekniikkaan 209 000 euroa. Ensimmäisen vuoden kustannukset sisältävät toiminnan haltuunoton ja kehittämisen kustannuksia. Kustannusarvio tarkentuu haltuunottoprojektin aikana.
Esityslistan oheismateriaali
- Henkilöstön siirtosopimus
- Henkilöstöjärjestöjen lausunnot
Esityslistan liite
- Puitesopimus liitteineen
- Siirtymäkauden palvelusopimus liitteineen
- Sopimus ICT-tuotannon siirtoa koskevasta liikkeenluovutuksesta Kuntien Tiera Oy:lle liitteineen
Käsittely:
Aluejohtaja Sakari Bäckman Kuntien Tiera Oy:stä ja hallinto- ja talousjohtaja selostivat asiaa kokouksessa.
Aluejohtaja Sakari Bäckman poistui kokouksesta asian käsittelyn aikana klo 19.45.
Keskustelun kuluessa kaupunginjohtaja muutti päätösehdotustaan siten, että aikaisempaan ehdotukseen tehdään seuraava lisäys: Kaupunginhallituksella on oikeus tehdä sopimuksiin pieniä teknisiä täsmennyksiä.
Kaupunginjohtajan ehdotus:
Kaupunginhallitus ehdottaa kaupunginvaltuustolle, että kaupunginvaltuusto hyväksyy
liitteenä olevan puitesopimuksen yhteistyöstä Karkkilan kaupungin ja Kuntien Tiera Oy:n välillä tietohallinto- ja tietotekniikkapalvelujen tuottamisessa;
liitteenä olevan siirtymäkauden palvelusopimuksen tietotekniikkapalveluiden ostamisesta Kuntien Tiera Oy:ltä; ja
liitteenä olevan sopimuksen ICT-palvelutuotantoa koskevasta liikkeenluovutuksesta Kuntien Tiera Oy:lle siinä olevine vastuineen.
Päätös:
Kaupunginjohtajan muutettu päätösehdotus hyväksyttiin yksimielisesti:
Kaupunginhallitus ehdottaa kaupunginvaltuustolle, että kaupunginvaltuusto hyväksyy
liitteenä olevan puitesopimuksen yhteistyöstä Karkkilan kaupungin ja Kuntien Tiera Oy:n välillä tietohallinto- ja tietotekniikkapalvelujen tuottamisessa;
liitteenä olevan siirtymäkauden palvelusopimuksen tietotekniikkapalveluiden ostamisesta Kuntien Tiera Oy:ltä; ja
liitteenä olevan sopimuksen ICT-palvelutuotantoa koskevasta liikkeenluovutuksesta Kuntien Tiera Oy:lle siinä olevine vastuineen.
Kaupunginhallituksella on oikeus tehdä sopimuksiin pieniä teknisiä täsmennyksiä.
Täytäntöönpano:
kaupunginvaltuustoon
Kaupunginvaltuusto
Esityslistan oheismateriaali
- Henkilöstön siirtosopimus
- Henkilöstöjärjestöjen lausunnot
Esityslistan liitteet
- Puitesopimus liitteineen
- Siirtymäkauden palvelusopimus liitteineen
- Sopimus ICT-tuotannon siirtoa koskevasta liikkeenluovutuksesta Kuntien Tiera Oy:lle liitteineen
Kaupunginhallituksen ehdotus:
Kaupunginvaltuusto hyväksyy
liitteenä olevan puitesopimuksen yhteistyöstä Karkkilan kaupungin ja Kuntien Tiera Oy:n välillä tietohallinto- ja tietotekniikkapalvelujen tuottamisessa;
liitteenä olevan siirtymäkauden palvelusopimuksen tietotekniikkapalveluiden ostamisesta Kuntien Tiera Oy:ltä; ja
liitteenä olevan sopimuksen ICT-palvelutuotantoa koskevasta liikkeenluovutuksesta Kuntien Tiera Oy:lle siinä olevine vastuineen.
Kaupunginhallituksella on oikeus tehdä sopimuksiin pieniä teknisiä täsmennyksiä.
Käsittely:
Aluejohtaja Sakari Bäckman selosti asiaa kokouksessa.
Keskustelun kuluessa Raine Klemola ehdotti Veikko Ala-Hiiron kannattamana, että asia jätetään pöydälle lisäselvityksiä varten.
Keskustelun päätyttyä puheenjohtaja totesi, että on tehty kannatettu ehdotus asian pöydällepanosta ja käsittelystä seuraavassa kokouksessa, mikä hyväksyttiin, joten on suoritettava äänestys. Puheenjohtaja esitti äänestyksen toimitettavaksi nimenhuutoäänestyksenä, mikä hyväksyttiin, ja teki seuraavan hyväksytyn äänestysesityksen: ne, jotka kannattavat asian käsittelyn jatkamista, äänestävät JAA, ja ne, jotka kannattavat asian pöydällepanoa ja käsittelyn jatkamista seuraavassa kokouksessa, äänestävät EI.
Suoritetussa nimenhuutoäänestyksessä annettiin 31 JAA-ääntä ja 2 EI-ääntä.
Puheenjohtaja totesi kaupunginvaltuuston hyväksyneen asian käsittelyn jatkamisen.
Raine Klemola jätti asiasta eriävän mielipiteen.
Veikko Ala-Hiiro saapui kokoukseen tämän asian käsittelyn aikana klo 18:28.
Päätös:
Kaupunginhallituksen päätösehdotus hyväksyttiin.
Pöytäkirjan liitteet nro 35
- Puitesopimus liitteineen (liite 1/ 35)
- Siirtymäkauden palvelusopimus liitteineen (liite 2/35)
- Sopimus ICT-tuotannon siirtoa koskevasta liikkeenluovutuksesta Kuntien Tiera Oy:lle liitteineen (liite 3/35)
- äänestysluettelo (liite 4/35)